Shopping Cart

Jestem... o krok do przodu

Jestem… o krok do przodu, odważny, dzieckiem, bystry, z tobą, miłośnikiem… można by wiele wymieniać, chcemy aby każde dziecko mogło być tym kim chce być, a przy tym pomóc mu poznać siebie.
Wiele rodziców pewnie ma doświadczenie ze szkoły, kiedy to określano nas poprzez dokonania, złe zachowanie, poniżenie itd. Jesteśmy dalecy od oceniania dziecka, wręcz przeciwnie, chcemy pomóc mu wzrastać.
Dzieci w zupełnie naturalny sposób komunikują, że są czymś zmęczone, znudzone czy niezainteresowane – my jesteśmy od tego, żeby te komunikaty wyłapać i podążać za ich potrzebami. Dlatego u nas nie ma sztywnego planu, zajęcia najczęściej odbywają się w naturalnym środowisku (ogród, las) w każdej pogodzie.
zajęcia edukacyjne

cisza i koncentracja

Pobyt w lesie uspokaja. Dzięki temu, że jest cisza stajemy się bardziej uważni, a nasze zmysły są wyczulone na każdy dźwięk, szelest, ruch.

relacja i komunikacja

Nauczyciel inicjuje, proponuje różne aktywności, także zostawia przestrzeń dla pracy twórczej dziecka, pomaga stworzyć warunki do nauki i zabawy.

doświadczenie

Dla nas dorosłych pewne zjawiska są „oczywiste” i mało ważne, natomiast dla dzieci, które poznają ten świat – zatrzymują się i obserwują, zachwycają się robalami i pajęczynami. W mieście jest hałas i pośpiech a w miejscu oddalonym od zgiełku jest przestrzeń, aby się zatrzymać i przeżywać. Każde dziecko dostrzega coś innego i pokazuje to całej reszcie. Wszyscy się od siebie czegoś uczą i to wcale nie jest nauka jednostronna, młodsze dzieci dostrzegają inne rzeczy i dzięki temu mogą czegoś nauczyć starsze.
zajęcia muzyczne w grupie

podstawa programowa

Przedszkole „Jestem” realizuje podstawę programową wychowania przedszkolnego MEN. Zajęcia organizowane są wewnątrz budynku ale również w terenie w oparciu o ideę związaną z edukacją outdoor, pedagogiki przyrody, metody projektów i elementów pedagogiki Marii Montessori. Dbamy o sprawność fizyczną poprzez zaspokojenie potrzeb ruchu w środowisku przyrodniczym. Mając na uwadze sformułowane potrzeby i możliwości dziecka, zapewniamy mu ich realizację poprzez odpowiednio dobrane działania edukacyjno-wychowawcze. Nasz model dydaktyczno – wychowawczy skupia się na rozwijaniu w dzieciach otwartości, współpracy i pracowitości gdzie każdy czuje ważny i jest wysłuchany.

rytmika

Podczas zajęć dziecko m.in.: ·   rozbudza wrażliwość estetyczno-muzyczną dzieci, ·   rozwija zamiłowanie do muzyki, śpiewu oraz tańca Zajęcia prowadzimy głównie w oparciu o metodę Carla Orffa, tj. improwizację i rozwijanie ekspresji, gdzie najważniejszym elementem jest rytm. Muzykowanie jest nieodłącznym elementem matematyki, którą „przy okazji” wprowadzamy do zabawy i nauki. Podczas zajęć z rytmiki improwizujemy także ruchowo, dzięki czemu pracujemy nad koordynacją ruchową w wyniku połączenia ćwiczeń fizycznych z dźwiękiem.

język angielski

W obecnych czasach nauka języka jest „normą”, a zastosowanie go poprzez zabawę wzbudza ciekawość i radość dzieci. Stosowana przez nas częściowa immersja językowa czyli komunikacje z dzieckiem w języku obcym w trakcie jego pobytu w przedszkolu. Poprzez długotrwałe słuchanie i mówienie po angielsku angażuje kilka zmysłów jednocześnie. Z czasem nauka przychodzi coraz szybciej i łatwiej. Zapamiętywanie wyrażeń, zwrotów gramatycznych następuje intuicyjnie, ponieważ nie są wyrwane z kontekstu.
zajęcia z rytmiki

organizacja

Przedszkole otwarte jest 12 miesięcy w roku w godzinach 7:30 – 15:30* z wyjątkiem świąt i dni ustawowo wolnych od pracy. *możliwość ustalenia dodatkowych godzin opieki.

mała grupa

Zapewni dzieciom właściwy rozwój społeczny pozwalający nauczyć się współżycia w grupie oraz dający możliwość nawiązania bliższych przyjaźni.

warunki lokalowe

Przedszkole „Jestem”  spełnia wszystkie normy bezpieczeństwa i higieny. Dysponujemy również własnym ogrodem i placem zabaw, który jest bezpieczny, kolorowy i funkcjonalny.

organizacja pracy

Rekrutujemy dzieci w wieku: od 3r.ż. do 5r.ż.

Plan dnia

Ważne jest dla nas by wszystkie dzieci w przedszkolu czuły się bezpiecznie, czuły, że są widzialne i słyszalne, a ich potrzeby są zauważone. Zajęcia dydaktyczne dostosowujemy do wieku dzieci, głównie jako spontaniczna lub prowokacyjna zabawa, np. Kiedy zajęcia odbywają się w cyklu tematycznym (ziemia, tydzień matematyczny, wiosna itp.), przygotowujemy zabawy i materiały związane z tematem. Jednakże nie kierujemy się nakazami, sztywnym planem zajęć – to dzieci i ich wrodzona ciekawość świata kreują porządek.

  • Dzień rozpoczynamy swobodną zabawą 
  • śniadanie
  • wychodzimy na spacer (tutaj również odbywa się nauka poprzez zabawę i grupowe zajęcia dydaktyczne); odwiedzamy bazę lub sąsiednie gospodarstwo
  • Spożywamy wspólnie obiad (w terenie lub na miejscu), grupowe zajęcia dydaktyczne
  • odpoczynek, czytanie książek
  • praca własna z pomocami Montessori

*w razie potrzeby istnieje możliwość dostosowania godzin opieki.

Wyprawka

  1. Komplet ubrań na przebranie, bo podczas naszych przygód możemy się czasem nieźle pobrudzić
  2. Pościel (poduszka, kocyk/kołderka, prześcieradło na leżaczek o wielkości 130×60)
  3. Kalosze, komplet przeciwdeszczowy, ubranie na zewnątrz –  dostosowane do pogody – zdarza się skakać po kałuży i chodzić po deszczu.
  4. Nakrycie na głowę (na słoneczne dni) spray na komary i kleszcze

W myśl „nie ma złej pogody, jest tylko nie odpowiednie ubranie” 😊

Opłaty

Wpisowe płatne jednorazowo: 300zł
Czesne płatne co miesiąc: 450 zł + wyżywienie
Prosimy, aby uregulować płatność do 10 dnia każdego miesiąca na nr:
    
94 1050 1298 1000 0090 8053 5785
Fundacja Królestwo

Tytuł: Czesne + imię i nazwisko dziecka